Artroplastia

Què és un dit en garra?

El dit en garra o mazo és una deformitat del peu que pot desenvolupar-se degut a un desequilibri dels músculs, els tendons o els lligaments que mantenen recte els dits del peu. Això pot ser provocat pel tipus de calçat, l’estructura del peu, traumatismes i algunes malalties, com per exemple, artritis reumatoide.

El dit en garra afecta a les articulacions dels dits del peu, normalment aquesta deformitat sol afectar al segon, tercer i quart dit.

L’Artroplastia o Artrodesis és una intervenció quirúrgica que consisteix en la extracció de les articulacions afectades amb l’objectiu de corregir la deformitat i calmar el dolor. Es procedeix a realitzar una petita insició per tal d’arribar fins a l’articulació, la qual s’elimina i es fixa, per tal que quedi el dit recte i estètic.  Es realitzen punts de sutura. Es realitza sota anestèsia local i és una cirurgia ambulatòria.

En el cas que els tractaments convencionals no funcionin i quan el dolor persisteix, recorrerem a la Artroplastia o Artrodesis del dit per poder re-equilibrar-lo i posicionar-lo recte novament.

També poden ser tècniques preventives en pacients diabètics o pluri-medicats, per tal d’evitar la formació d’ulceracions, infeccions o altres problemes greus.

El pacient surt de quiròfan caminant amb un embenat i una sabata especial, que es mantindrà fins als 20 dies. L’embenat no es pot mullar ni manipular fins a la primera cura, que sol ser als 5 dies. Després de la primera cura, el pacient s’anirà curant a casa seguint unes pautes i s’anirà revisant la ferida fins a donar l’alta.

Des del mateix dia de la cirurgia el pacient pot caminar sense problema i és una cirurgia fàcil, indolora, satisfactoria i amb molt bons resultats.

Es pautarà medicació antiinflamatòria i analgèsica, així com exercicis de mobilitat per assegurar una ràpida recuperació. El post-operatori té una durada aproximada de 30 dies.