Hallux valgus

Què és l’Hallux Valgus?

L’Hallux valgus conegut popularment per “juanete” o “galindó” és una desviació del primer dit del peu cap a la resta dels dits amb una gran i dolorosa prominència del cap del primer metatarsià. L’angulació inadequada de l’articulació provoca dolor, incapacitat de calçar-se i gran deformitat, arribant a creuar-se, el primer i segon dit.

La cirugia es pot realitzar de forma oberta exposant la primera articulació metatarsofalàngica del peu o bé a través d’incisions mínimes (MIS)  al voltant del primer dit.
La cirurgia MIS es sol realitzar per casos lleus a diferència de la cirurgia oberta.

En ambdós casos es realitza una incisió (més o menys gran, depenent de la tècnica empleada) per arribar a l’òs i es realitzen osteotomies (talls a l’òs) per tal de posicionar el primer metatarsià en la seva posició normal, i així recuperar l’alineació i eliminar el dolor. Es realitzen punts de sutura.

Quan els tractaments conservadors com: plantilles, infiltracions, ortesis, fisioteràpia, etc. no funcionen i el dolor i la deformitat persisteixen i/o van en augment.

El pacient surt de quiròfan caminant amb un embenat i una sabata especial, que es mantindrà fins als 30 dies. L’embenat no es pot mullar ni manipular fins que el professional ho indiqui. La primera cura, sol ser als 5 dies i després, es revisa setmanalment la ferida, fins a donar l’alta.

Des del mateix dia de la cirurgia el pacient pot caminar sense problema i és una cirurgia amb molt bons resultats.

Es pautarà medicació antiinflamatòria i analgèsica, així com exercicis de mobilitat per assegurar una ràpida recuperació. El post-operatori té una durada aproximada de 60 dies.