Osteotripsia

Què és un heloma?

Els helomes, coneguts popularment com “ulls de poll” o “callos” entre els dits, poden arribar a ser molt dolorosos  i incapacitants. Son més comuns entre el 4t i 5é dit del peu però poden aparèixer en tots els dits. La causa principal és la deformitat interna de l’ós, que per la pressió excessiva del calçat durant molt temps i factors genètics associats, provoca una prominència ossia.

Es diagnostica mitjançant una radiografia simple i la cirurgia va enfocada a eliminar definitivament el problema, i a més a més, és molt senzilla i indolora.

A través d’una incisió milimètrica (Cirurgia Minimament Invasiva) es procedeix a llimar la prominència òssia, fins a deixar la superfície de l’òs el més aplanada possible. Es realitza un punt de sutura. Es realitza de manera ambulatòria i amb anestèsia local.

Aquesta cirurgia es realitza quan l’heloma és recidivant i no s’elimina amb una quiropòdia simple (raspat de la lesió) i quan es detecta mitjançant una radiografía que existeix una prominència ossia.

El pacient pot marxar a casa caminant el mateix dia de la cirurgia. No és una cirurgia dolorosa, però es pot pautar medicació antiinflamatòria i analgèsica.

El pacient portarà un embenat que no podrà manipular ni mullar-se fins a la primera cura, que sol ser als 5 dies.  També portarà una sabata postquirúrgica especial durant aproximadament 10 dies per tal de garantir una ràpida recuperació.

Després de la primera cura, el pacient s’anirà curant a casa seguint unes pautes i s’anirà revisant la ferida fins a donar l’alta.